My Apple Music Works

26 Kasım 2017 Pazar

James Bond Akoru

Merhaba,

Uzun zamandır bloguma bir şeyler yazmadığımı fark ettim. Çok uzun zamandır farkında olduğum ama şimdiye kadar meslektaşlarıma ve öğrencilerime aktarmadığımı fark ettiğim bir müziksel detayı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Casusluk üzerine kurgulanmış filmlerde çok kullanılan bir akor var. Bu akoru kullandığınızda, "gizem, entrika" gibi olayların varlığını hissettiren bir atmosfer oluşturuyorsunuz.

Ben bu akora "James Bond Akoru" adını verdim. Bu akor James Bond filmlerinin müziklerinin ilk bestelendiği günlerden beri kullanılıyor. Kaç kişi fark etmiştir bu detayı bilmiyorum ama ben uzun zamandır farkındayım bu detayın ama kimseyle paylaşmadığım için çok kişinin farkında olduğunu sanmıyorum.

Akorumuz bir küçük üçlü ve büyük yedili aralıklarından oluşmaktadır. Aşağıda re tonik notası üzerine bu akorun kuruluşunu görmektesiniz.


Bu akor genellikle James Bond jenerik temasının yer aldığı müziğin ya açılışında veya kapanışında kullanılmaktadır. Ben size müzik örneği olarak bir James Bond jenerik temasının sonunda yer alan  bitiriş kısmından bir ses örneği sunacağım. Telif korumalı bir web sitesinden bu müziği edindiğim için müziğin içindeki konuşma sizi şaşırtmasın.


Bir televizyon kanalında yayınlanmakta olan ve "Ufak Tefek Cinayetler" başlığına sahip dizide kullanılan müziğin bazı yerlerinde de "James Bond Akoru" karşımıza çıkabiliyor. Dizinin içindeki bazı bölümlerde de kullanılan "Maktul" şarkısının sonunda, elektro gitarın arpej olarak duyurduğu akor "James Bond Akoru"dur. Bu akorun kullanılması son derece yerindedir çünkü senaryodaki "gizem, cinayet vb..." gibi kavramları müzikle ayrıca hissettirmektedir. Ayrıca bu dizi senaryosuyla, oyuncu kadrosuyla, yönetmeniyle ve müzikleri besteleyen, icra eden ekip ile birlikte oldukça başarılı bir çizgi tutturmuş durumdadır. Tüm ekibi tebrik ediyorum.
  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder