My Apple Music Works

29 Ağustos 2012 Çarşamba

Linux Mint ve Turkcell VINN Modem Macerası

Pardus'un yaklaşık olarak bir yıl önce, yön değiştirmesinden sonra kullandığım Linux dağıtımında değişiklik yapmaya karar verdim ve hatta bununla ilgili biraz da "tarihe not düşmek adına" ŞURADAKİ yazıyı yazmıştım.

TTNET'in 3G Bağlantısı Modeminde bağlantı hızı açısından yaşadığım büyük hayal kırıklığının ardından ise Turkcell VINN modem almaya karar verdim.

Ancak, artık Linux Mint kullanmaya başlamıştım ve hala da bu dağıtım ile gayet mutluyum. Ancak bu sefer de Turkcell VINN'ı ne Linux Mint, ne de Pardus'un Çalışan CD versiyonları ile çalıştıramadım.

Bunun üzerine Google Plus'a sorunlarımı anlatan yazılar yazdım ve bu yazılarıma çeşitli cevaplar geldi. Bunlar arasında en son olarak Abdullah ÜLKER'den gelen yorumda bana da referans vererek sorunun çözümüne yardımcı olacak bir blog girdisi hazırlamış. Öncelikle kendisine yardımları için teşekkür ediyorum.

Şimdi de, sevgili Abdullah ÜLKER'in blogunda yazdıklarına cevaben ben de yaşadığım sorunları kendisne iletmek istiyorum.

Herşeyden önce Linux Mint'e "wvdial" paketini kurdum.


Terminali açtım ve /home dizini içinde nano'yı açarak blogda verilen kodları kes-yapıştır yöntemiyle "wvdial.conf" adında bir dosya oluşturdum.


Ardından, Turkcell VINN modemi taktından sonra "sudo ls /dev/ttyU*" komutunu verdiğimde ise karşıma böyle bir dizinin olmadığını söyleyen bir mesaj geliyor.


Bu mesajın bir sorun yaratacağımı düşünürken, yine de komutu çalıştırayım ve bakayım ne olarak diyorum. Ve "sudo wvdial 3g" komutunu çalıştırıyorum ve tahmin ettiğim gibi olumsuz bir yanıt alıyorum.

Sanıyorum sorun şu:
Ben GNOME masaüstünü kullanıyorum. Burada ise verilen örneklerdeki masaüstü KDE. Ve ayrıca biri PARDUS, diğeri ise Linux Mint. Bazı kütüphane dosyaları farklı yerlerde olabileceğinden, istenilen sonucu alamıyorum.

Ayrıca, modeme takılı Sim kartın PIN kodunu ne zaman veya nereye yazacağım konusunda kafam karışık durumda.

Sevigili Abdullah ÜLKER'e destek olmaya çalışan, iyi niyetli blog girdisi için teşekkür ediyorum. Ancak, yaşadıklarım da bunlar.

Umarım çözüme biraz olsun yaklaşmışımdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder