My Apple Music Works

14 Aralık 2011 Çarşamba

Iki e-postanın düşündürdükleri!

Bir süredir gerek Tübitak'ta ve dolayısıyla Bilgem'de bazı değişiklikler olduğunun hepimiz farkındayız. Bu farkındalık da doğal olarak insanın aklına "Pardus Projesi"nin geleceği konusunda bazı endişeler duymamıza yol açmakta idi.

Ancak, bugün geliştirici listesine Akın ÖMEROĞLU'nun saat 08:57'de göndermiş olduğu elektronik ileti ve Gökmen GÖKSEL'nin yine geliştirici listesine saat 14:35'de göndermiş olduğu elektronik ileti ile, resmi olarak açıklanmasa da, "Pardus Projesi" nin sürdürülmesi veya bu projenin hedefleri bazında ciddi değişiklikler olduğunun bir işareti gibiydi.

Ben, Tübitak başkanı Nükhet YETİŞ ve Tübitak - BİLGEM Müdürü Önder YETİŞ'in görevlerinden ayrılmasıyla başlayan süreci zaten oldukça dikkatli bir biçimde izlemekte idim. Bu kopmaların ardından yapılan yeni atamaları dikkatle izledim. Bugün gelinmiş olan nokta bu açıdan benim için sürpriz olmadı bu yüzden.

Resmi olarak açıklanmış olmasa da, görünen veya sezilen o ki, Pardus Projesi ya artık sadece "Kurumsal Sürüm" bazında geliştirilmeye devam edilecek ve "2000" serisi sürümlere devam edilmeyecek. Ya da, "Pardus Projesi" tamamen sonlanacak. Bu yönde veya çerçevede bir karar verilmiş olmasa idi Akın ÖMEROĞLU ve Gökmen GÖKSEL gibi Pardus projesi'nin "iki akl-ı selim" insanı kurumdan ayrılmak gibi önemli bir kararı vermezlerdi diye düşünmekteyim. Kurumsal etik politikaları gereği elbette bu kişiler, ayrılma kararlarının arkasındaki "gerçek sebepleri" açıklama imkanına şu anda elbette sahip değiller. Bunu, son derece doğal karşılıyorum. Yakın zamanda, Pardus Proje Yöneticisi Sayın Erkan TEKMAN'dan, Tübitak'ta "Pardus Projesi" ile ilgili alınan "resmi kararı" içeren bir yazının gelebileceğini umuyorum.

  • Kişisel olarak, Pardus Projesi'ne ilk "Çalışan CD" sürecinden başlayarak çeşitli boyutlarda katkı verdim. Bu boyutları açmam gerekirse;
  • KDE Çeviri'lerine katkı,
  • Paket Tanıtım Yazılarına katkı,
  • E-Dergi'lere Pardus kapsamındaki yazılarla katkı,
  • Pardus paket depolarına yeni paketler eklenmesi anlamında katkılar. (GNU LilyPond, Frescobaldi, GNU Solfege paketleri gibi)
  • Ajans Pardus'un 60. ve 70. Bölümleri'nin hazırlanması (10 Bölüm).
Bütün bu gelişmeler sırasında, ben de kendime "Pardus projesi"nin sonlanması durumunda hangi Linux dağıtımı ile devam edeceğim hakkında yaptığım araştırmalar neticesinde Linux Mint 12 (Kod adı:Lisa) sürümünde karar kıldım.

Özgür Yazılım ve Linux dünyasına katkılar vermeye devam edeceğim elbette.
Bu katkılar neler olacak?
  • Frescobaldi paketinin Türkçe çevirilerine devam edeceğim, Frescobaldi kullanmaya devam edeceğim.
  • GNU Solfege paketinin Türkçe çevirilerine devam edeceğim. GNU Solfege paketini tanıtan yazılar yazmaya devam edeceğim.
  • GNU LilyPond paketini kullanmaya, bu paketi tanıtmaya ve öğrencilerime verdiğim Yüksek Lisans derslerinde GNU LilyPond ve Frescobaldi paketlerini öğretmeye devam edeceğim.

Görüldüğü üzere, Pardus Projesi'nin sonlandırılması  veya yoluna sınırlı ölçeklerde devam etme olasılığı, benim özgür yazılım ve Linux temelli dağıtımlara destek ve katkı vermeme engel oluşturmayacak elbette. Şu anda masaüstü bilgisayarımda Gnome 3'lü Linux Mint 12 kullanıyorum. LilyPond, Frescobaldi, LaTeX, TexMaker gibi en çok kullanmakta olduğum paketleri bu Linux dağıtımında sorunsuzca kullanmaya devam ediyorum.

Pardus Projesi'ne katkı verdiğim süreçte, pek çok insanı tanıma olanağı buldum. Geniş bir Linux kullanıcıları camiası birlikte oldum ve olmaya da devam edeceğim. Vakit ve olanak bulduğum ölçüde bundan sonraki "Özgür Yazılım Şenliklerine" katılmaya yine devam edeceğim. "GNU LilyPond, Frescobaldi, GNU Solfege" gibi işimle ilgili paketleri tanıtmaya ve anlatmaya, "Linux ve Müzik" ile ilgili seminerlere devam edeceğim. Sadece, kullanmakta olduğum Linux dağıtımı farklı olacak. Pardus projesi sürecinde tanıştığım insanlarla olanaklar ölçüsünde yine görüşeceğim.

Özgür Yazılım çerçevesi içinde pek çok insanla dost olabilmek benim en büyük kazanımımdır.

3 yorum:

  1. http://developer.pardus.org.tr/people/tekman/blog/?p=220 adresinde Pardus'la ilgili gelişmeleri Erkan Tekman'ın yap(a)mayacağı net biçimde yazıyor. Bence Tübitak/devlet açısından Pardus yok artık...

    YanıtlaSil
  2. Pardus'un kodları açık ve özgür, ama politikası gene kapalı. Mikizort gibi. E-posta yayınları, günce girdileri gene hiç bir şey demiyor. Ne olduğu ve olacağına dair dedikodu oluşturabilecek bir sürü açık uç. Belki devlet kurumu herşeyi açıklamayabilir ama bilginin olmadığı yerde dedikodular ayyuka çıkar.

    YanıtlaSil
  3. Pardus'un yoluna devam edeceği günleri görmek dileği ile. Ben de OpenSUSE dağıtımını beğenerek kullanıyorum, görüşlerinizi beklerim.

    YanıtlaSil