My Apple Music Works

21 Şubat 2014 Cuma

FEDORA 20 - MATE Compiz kurdum, iyi gidiyor.

Merhaba,
Çok uzun zamandır blog yazısı yazmadığımı fark ettim.
Müdürlük odasındaki HP Masaüstü bilgisayara Fedora 20 - MATE Compiz sürümünü kurdum. Daha önce bu bilgisayarda Linux Mint 16 - MATE vardı. Fakat, biraz da Fedora kullanayım dedim. 

Fedora kurulumu çok çabuk gerçekleşti. Yaklaşık 10 dakikada bitti. YUM Extender uygulaması ile muazzam bir güncelleme yaptım. USB belleğe yedeklemiş olduğum dosyaları geri yükledim.

Odada Brother marka, HL-2130 model bir yazıcı var. Fedora bu yazıcıyı önce tanımadı. Sonra, internette araştırma yaptım ve uygun yazıcı sürücüsünü bulamadım. Fakat daha sonra Duck Duck Go üzerinden yaptığım araştırmalarda Pardus Topluluk Sürümü Forumu web sayfasında bu model için yazıcı kurulumunu anlatan SAYFAYA rastladım. Bu sayfada yazılanları aynen uyguladıktan sonra, yazıcıdan çıktı almayı başardım.

Fedora paket deposuna baktığında GNU/LilyPond yazılımının en güncel sürümünün (2.18.0) depoda olduğunu gördüm. Ayrıca, LaTeX'de müzik fontlarının metinle birlikte kullanılmasını sağlayan lilyglyphs paketinin de paket deposunda olduğunu fark ettim. Bir süre bu makinede Fedora kullanmaya devam etmeyi düşünüyorum. E, ne de olsa "SE Linux". Hiç yoktan iyidir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder