My Apple Music Works

5 Mayıs 2013 Pazar

Radyo Programım ve Özgür Yazılım Araçları

2012 - 2013 sezonunda İTÜ - Radyo'da "Film Müziği Atölyesi" adını taşıyan radyo programları hazırlamaya başladım. Bu programları hazırlamama vesile olan arkadaşım, İstanbul Teknik Üniversitesi'nde şu anda Öğretim Görevlisi olarak çalışan sevgili kadim dostum. Ahmet Süha ÇALKIVIK oldu.

İTÜ Radyo'nun şu anda yayın yapan üç tematik kanalı var. 1) Klasik, 2) Jazz/Blues ve 3) Rock. Benim "Film Müziği Atölyesi" programı, içeriği gereği  Klasik temalı kanalda yayınlanmaktadır.

Bu programın ses kaydını Audacity denilen özgür yazılımla yapmaktayım. Kayıt sonrası editing işlemlerini de Linux Mint 14 - Nadia sürümüne kurulu olan yine Audacity ile yapıyorum.


Ayrıca, bu radyo programım için bir web sayfası oluşturdum. Bu web sayfasına ulaşmak için BURAYA tıklayabilirsiniz.


Ayrıca, yayınlanmış olan radyo programlarını dinlemek isteyen kişiler için de bu web sayfasının içinden ulaşılabilir olan bir arşiv sayfası oluşturdum.


İTÜ Radyo'nun yayın koordinatörlüğünü üstlenen sevgili Ahmet Süha ÇALKIVIK dostum bir dergiye yakın zamanda bu radyo kanalı ile ilgili bir söyleşi vermişti.


Gerçekten İTÜ Radyo çok kaliteli bir yayın çizgisi olan, muhteşem bir arşivi bulunan köklü bir kuruluş. Bu kuruma radyo programı hazırladığım için çok mutluyum.

Linux Mint'teki Banshee medya oynatıcı ile bu yayının Shoutcast aracılığı ile dinlenebilmesi sayesinde Klasik ve Jazz/Blues kanallarını dinleme şansım var.

Aşağıdaki ekran görüntüsünde, Linux Mint 14 ile Banshee medya oynatıcı ile İTÜ Radyo - Klasik kanalının dinlenmesi sırasında alınmış bir anı görebilirsiniz.


Aşağıdaki ekran görüntüsünde, Linux Mint 14 ile Banshee medya oynatıcı ile İTÜ Radyo - Jazz/Blues kanalının dinlenmesi sırasında alınmış bir anı görebilirsiniz.



Aşağıda ise, iPad ile Tunein Pro yazılımında programımın yayınlanması sırasında alınmış bir ekran görüntüsünü görebilirsiniz.


İTÜ Radyo koordinatörü sevgili Ahmet Süha ÇALKIVIK dostuma, bana program hazırlama şansı verdiği için çok teşekkür ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder