My Apple Music Works

17 Eylül 2012 Pazartesi

Hatıralara Küçük Bir Sesli Yolculuk

Sizlere bu yazımda, geçmişte hazırlamış olduğum bazı Tiyatro Müziklerini ve o müziklerle birlikte hatırladıklarımı  kısa anılar şeklinde aktarmaya çalışacağım.

1984 yılında ben henüz Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Devlet Konservatuvarı'nın Kompozisyon Ana Sanat Dalı'nda eğitim alan bir öğrenci idim. Okulun Tiyatro Bölümü öğrencileri ile güzel bir diyalog içerisinde idim. O sıralarda Müşfik KENTER öğretmenimiz Tiyatro Bölümü'nde dersler vermekte idi. Okulun öğrencilerinin sergileyecekleri ve Müşfik KENTER'in yönettiği William Shakespeare'in "Julius Caesar" oyunu için müzikler bestelememi istediler. Müşfik hocamız ile işte o dönemlerde tanışma ve birlikte çalışma fırsatını buldum. Ben oyunun birinci perde ve ikinci perdesi'nin başında oyun başlamadan önce çalınacak iki Üvertür besteledim. Bu Üvertürleri okulumuzın öğrenci orkestrasının seslendirmesi için besteledim. Orkestra ile provalar yaptıktan sonra bu müzikleri benim şefliğimde İstanbul Radyosu'nun A Stüdyosu'nda kaydettik. Bu iki Üvertürü aşağıdaki bağlantılardan dinleyebilirsiniz.

Birinci Perde Üvertürü:
İkinci Perde Üvertürü:
Julius Caesar - Oyun Muzigi - No.2 by serveracim

Bu oyunda ayrıca sözlerini Murat KARASU'nun yazdığı ve şarkısını Defne HALMAN'ın seslendirdiği küçük bir şarkı besteledim.

Şarkı:
Julius Caesar - Oyun Muzigi - Sarki by serveracim

Şiir - Seslendiren: Müşfik KENTER
Julius Caesar - Oyun Muzigi - Siir by serveracim

Bu çalışmadan iki sene sonra yine Müşfik KENTER'in yönettiği bir okul oyunu olan Leo TOLSTOY'un "Savaş ve Barış" oyunu için müzikler besteledim. Ancak, bir önceki cümlemdeki "okul oyunu" ibaresinden okuyucular bu etkinliklerin "nistebeten yarı amatör tarzda" bir okul çalışması olabileceği duygusuna kapılmış olabilirler. Ancak, bu oyunların oyunculuk kalitesi bana göre son derece iyi idi. Bu oyundaki mandolin partisini de ben çaldım. Sevgili Müşfik KENTER hocamızın seslendirdiği, oyundan bir pasajı dinletmek istiyorum sizlere.
Bu örnekler ile birlikte çok yeni kaybettiğimiz biricik Müşfik KENTER hocamızı, sevgiyle, şükranla ve içim sızlayarak anmak istiyorum.

SAVAS ve BARIS - Oyun Muzigi - No.3 by serveracim

Konservatuvar'ın Lisans devresinden mezun olduktan ve Yüksek Lisans devresine başladıktan kısa bir süre sonra 1992 yılında İstanbul Devlet Tiyatrosu'nda Kenan IŞIK'ın yönettiği William Shakespeare'in "Macbeth" oyununa müzikler bestelemem konusunda bir teklif geldi. Kenan IŞIK ile yoğun bir "yönetmen-besteci" görüşmelerinin ardından oyunun müziklerini bitirdim. Ardından bu oyuna yapmış olduğum müziklerle "Avni Dilligil Tiyatro Ödülleri" bünyesinde "Yılın En İyi Tiyatro Müziği" ödülünü kazandım.

Çok değerli Kenan IŞIK ile çalışmak benim için çok olumlu bir deneyim oldu. Buradan kendisine sevgilerimi gönderiyorum.

Sizlere oyundaki kabus sahnesi için yazdığım ve diyalogların müzikle işlendiği deneysel parçayı sunmak istiyorum.


Evet, bu blog girdisinde sizlere geçmişten bazı küçük bilgiler vermeye çalıştım ve örnekler sundum. Ses dosyalarını Soundcloud'a yükledim. Bu oyun müziklerinin ve diğer oyun müziklerimin tamamını dinlemek isterseniz Soundcloud'daki sayfama ulaşabilirsiniz.

Latest tracks by serveracim

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder