My Apple Music Works

12 Mart 2012 Pazartesi

Kendimden Yeni Bir Haber

Ülkemizde "Kontrbas" için eser yazan bestecilerin sayısı sınırlı. Konservatuvar'da hem Kontrbas eğitimi, hem de bestecilik eğitimi aldım. Bunu pek açıdan bir şans olarak gördüm ve ülkemizin Kontrbas dağarına yeni bir çalışma kazandırmaya karar verdim.

Bu çalışmamın başlığı "Kontrbas Alıştırmaları" adını taşıyor. Bu eserde kullandığım dizi yapısı, "Türk Müziği Makam Dizileri". Sadece dizi yapısını bir kaynak olarak aldım. "Koma sesleri" dışarıda bırarak, "tampere" ses sistemi içinde yazmaktayım. 8 adet "Makam Dizisi" seçtim.

Bir örnek vereyim. Her makam dizisi için, dört adet alıştırma yazıyorum.
Birincisi Solo Kontrbas için,
İkincisi, İki Kontrbas için,
Üçüncüsü, Üç Kontrbas için,
Dördüncüsü, Dört Kontrbas için.

Diğer makam dizileri için de aynı yöntemi uygulayacağım. Böylece her makam dizisi için "dört parça" yazmış olacağım ve toplamda 32 adet Alıştırma yazılmış olacak. Bunun amacı Kontrbas öğrencilerinin solo eser çalmaları yanında, birlikte "Oda Müziği" yapmalarıdır.

Bu eseri bitirdikten sonra ise, aklımda başka bir proje var. Onu da çalışmaya başlayınca anlatırım.

2 yorum:

  1. çok şahane bir habermiş, kullanacağınız makam dizilerini öğrenmemiz mümkün mü acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makam dizilerinin ne olduğunu, eseri bitirdiğimde öğreneceksiniz zaten.

      Sil